Třídy
Berušky
- děti se adaptují po příchodu z rodiny, adaptační období je delší, děti si zvykají na nové prostředí, na nový režim
- více rodinný přístup, dostatek času na veškeré činnosti
- jednoduchá pravidla soužití nastavená pedagogy (úklid hraček, udržování hygieny, stravovací návyky apod.)
- veškeré činnosti založené na hře a na motivaci (včetně úklidových činností)
- rozvržení dne je přizpůsobováno věku dětí (př. dřívější pobyt venku, delší odpolední odpočinek apod.)
Včeličky
- adaptační období je kratší, z rodiny přichází jen menší počet dětí
- dětí jsou vedeny k plánovaným činnostem převážně hravými metodami a motivací, musí ale plnit již i některé povinnosti, stoupají nároky na sebeobsluhu
- děti jsou již více vedeny k samostatnosti
- nabídka zájmových aktivit dle aktuální nabídky a zájmu dětí
- nadstandardní aktivity: návštěvy ekocentra, výstavy, exkurze
Motýlci
- adaptační období je minimální
- na děti jsou kladeny větší (ale přiměřené) nároky – hlavně ve druhém pololetí v rámci jejich přípravy na nástup do ZŠ
- dle dohody s rodiči děti dostávají „domácí úkoly“, aby si předem zvykaly na plnění budoucích povinností
- děti jsou vedeny k dokončování zadaných úkolů i jiných činností, k pečlivosti
- samy děti vymýšlejí pravidla třídy, následně je potom dodržují
- nabídka zájmových aktivit dle aktuální nabídky a zájmu dětí
- nadstandardní aktivity: návštěvy ekocentra, výstavy, exkurze, plavecký kurz, spolupráce se záchrannou stanicí, spolupráce s útulkem v Pardubicích, spolupráce s městským obvodem atd. (dle dohody s rodiči)
Zahrada
Na jižní stranu MŠ se rozkládá školní zahrada, její vybavení poskytuje dětem dostatek prostoru k pohybu. Bezpečnost dětí zvyšují kvalitní dopadové plochy zřízené pod dřevěnou průlezkou se skluzavkou a pod hrazdou. Děti mohou libovolně využívat dvě zastřešená pískoviště, tabule na kreslení, dětský dřevěný domeček, pružinové houpačky, průlezky se skluzavkou, dřevěnou mašinku, různě dlouhé roury na prolézání nebo pohyblivý chodník a na kolech a koloběžkách mohou jezdit po cestičkách a betonovém hřišti. V zimě děti využívají kopec k bobování, v létě mlhoviště k osvěžení v teplém počasí. Velká pergola se stoly a lavicemi poskytuje dost prostoru pro hry i řízené činnosti venku. Všechny hračky na ven se ukládají do dřevěného domku.
Zahrada je rozlehlá, travnatý prostor je dostatečně velký. Všechny velké stromy, mimo jabloní, byly bohužel v minulosti vykáceny, a proto bylo vysázeno několik jehličnatých stromů, vrby a třešeň. Stromy postupně rostou a již nyní poskytují potřebný stín v letních měsících. Po jedné straně zahradu lemují túje.