Základem pedagogické práce v MŠ je školní vzdělávací program s vytyčenými integrovanými bloky. Každý integrovaný blok má několik podtémat, která jsou dětem blízká, vychází z jejich vlastních zkušeností nebo jsou pro ně zajímavá. Nabídka není závazná, ale pedagogové si vybírají a upravují podtémata tak, aby byla přiměřená věku a složení dětí, počasí, aktuální situaci ve třídě, nabídce okolí… Vždy ale nabízené činnosti musí směřovat k plnění cílů, výstupů a očekávaných kompetencí.

Náš školní vzdělávací program má název: „S pohádkou poznáváme svět kolem nás“. Celková koncepce programu vychází z pohádek. 

Kde se tu vzaly pohádky a kdo je složil z vět?

Připluly zdávna řekou řeči.

Chyť si je, milý vypravěči, a začni vyprávět!

 J. Žáček, Pohádky na dobrý den

Formy vzdělávání

Vzdělávání je přizpůsobeno vývojovým, sociálním a emocionálním potřebám dětí předškolního věku a doplňuje rodinnou výchovu. Specifickou formou je didakticky zacílená činnost – pedagog s dítětem naplňuje konkrétní vzdělávací cíle formou záměrného i spontánního učení. Děti jsou vedeny k samostatným činnostem, k individuální volbě činností, ke kolektivní spolupráci, je podněcováno jejich sebevědomí atd.

Výchovně vzdělávací činnosti mají různou formu:

K dětem se specifickými vzdělávacími potřebami pedagog přistupuje individuálně tak, aby napomáhal optimálnímu rozvoji osobnosti dítěte a co největší samostatnosti (př. děti s odloženou školní docházkou).

Integrované bloky a témata

1. Pohádkové přivítání v MŠ

2. Pohádkový podzim

3. Pohádkové zdraví

4. Pohádkový vánoční čas

5. Pohádková zima

6. Pohádkový svět

7. Pohádkové jaro

8. Pohádková zvířata

9. Pohádková maminka

10. Pohádkové léto

11. Pohádkové prázdniny

Obsah vzdělávání

1. Už patřím do společnosti

2. Co nám přináší podzim

3. Moje tělo

4. Vánoční čas

5. Zima, zima, zimička

6. Svět kolem nás

7. Jaro ťuká

8. Máme rádi zvířata

9. Měsíc květů

10. Letní radovánky

11. Prázdniny