Koncepce
Základním posláním naší mateřské školy je zajišťovat aktivní prostředí a dostatek přiměřených podnětů pro děti, doplňovat rodinnou výchovu a rozvíjet osobnost dítěte tak, aby v rozsahu svých možností získalo přiměřenou samostatnost v oblasti fyzické, psychické i sociální a aby dosáhlo základů kompetencí důležitých pro jeho další rozvoj, učení a vzdělávání.
Škola je zaměřena na zdravý pohybový rozvoj dětí a uplatňování prvků ekologické výchovy.
Provozní doba
Škola je otevřena v pracovní dny od 6,30 do 16,30 hodin.
Kapacita
Celková kapacita mateřské školy je 78 dětí, do jednotlivých oddělení jsou děti rozděleny podle věku:
- 1. oddělení „BERUŠKY“ – 26 dětí (zpravidla děti od 2 do 3,5 let)
- 2. oddělení „VČELIČKY“ – 26 dětí (zpravidla děti od 3,5 do 5 let)
- 3. oddělení „MOTÝLCI“ – 26 dětí (zpravidla děti od 5 let do odchodu do ZŠ)
Zaměstnanci školy
V mateřské škole se o děti starají tito zaměstnanci:
- ředitelka MŠ, pět učitelek a jeden učitel,
- pedagogická asistentka,
- tři provozní zaměstnanci.
Charakteristika školy
Mateřská škola je v provozu od roku 1984, v současné době je trojtřídním samostatným zařízením. Škola je koncipované jako pavilonová, spojovací chodbou jsou pavilony propojeny. Školní zahrada je rozlehlá s velkou travnatou plochou a množstvím herních prvků (skluzavka, průlezky, pískoviště apod.). Vybavení poskytuje dětem dostatek prostoru k pohybu, bezpečnost dětí zvyšují kvalitní dopadové plochy.
Mateřská škola spolupracuje s pardubickými mateřskými a základními školami , s pedagogicko-psychologickou poradnou, se zřizovatelem a s dalšími organizacemi.
Základní zásady naší mateřské školy
- uspokojování potřeb dětí s ohledem na věk a na individuální zvláštnosti každého jedince
- vstřícnost k požadavkům a názorům rodičů na výchovu a vzdělávání jejich dětí
- probouzení aktivního zájmu dětí, odvahy, podpora sebevědomí a samostatnosti
- upřednostňování prožitků dětí
- podpora kladného vztahu dětí k pohybu, podpora pohybových dovedností dětí
- podpora zájmu o životní prostředí a kladného vztahu k přírodě
Rozvržení dne
Rozvržení je pouze rámcové, je upravováno podle aktuální potřeby dětí a aktuálních podmínek (Př. pro dvouleté děti je oběd posunut na dřívější dobu):
- 6:30 - 9:45
- spontánní hry
- didakticky zacílené činnosti frontální, skupinové, individuální
- ranní cvičení
- ranní svačina, hygiena
- 9:45 - 11:45
- příprava na pobyt, pobyt venku
- 11:45 - 14:15
- oběd, hygiena
- odpolední spánek - odpočinek
- náhradní klidné aktivity (pro nespavé starší děti)
- 14:15 - 16:30
- odpolední svačina, odpolední činnosti
- zájmové aktivity
Nabídka zájmových a dalších aktivit
V naší mateřské škole jsou nabízeny další činnosti pro děti formou zájmových aktivit. Nabízeny jsou např.: základy anglického jazyka, lyžařský výcvik, plavecký výcvik, jízda na kolečkových bruslích a další různé sporotvní činnosti. Množství, výběr a realizace aktivit je závislá na aktuální nabídce, schopnostech dětí a zájmu ze strany rodičů.
V průběhu roku je výchovně vzdělávací činnost doplňována i dalšími akcemi a aktivitami pro děti a rodiče (školní výlety, besídky, tvořivá odpoledne, výstavy, exkurze, kulturní představení atd.).
Školní řád
Upravuje vzájemné vztahy dětí, rodičů a školy. Je závazný pro všechny a v případě potřeby se podle něj postupuje při řešení problémů. Celý dokument je vyvěšen v šatnách jednotlivých oddělení a je volně k nahlédnutí.